hamburger

Jak kupić używany samochód?

wiec

W Ameryce przeciętnie co dwa lata, w Europie trzy do czterech lat, zmienia się maszynę, kupując nową,

U nas, w kraju, gdzie samochód jest luksusem, rzucającym na posiadacza podejrzenie marontrawstwa i lekkiego życia, różne kwestie związane z handlem samochodami nie są tak aktualne jak za granicą, gdzie handel ten obejmuje wielkie kręgi, gdzie produkuje się, sprzedaje i odkupuje setki, a nawet tysiące samochdów.

Nie musimy od razu cytować Ameryki, jako klasycznego kraju samochodowego. Wystarczy wskazać na Niemcy lub Francję, by ujrzeć, może w mniejszym zakresie niż za oceanaem, lecz z tą samą z wyrazistością zasadnicze problemy związane z automobilizmem.

Jendym z największych problemów tego rodzaju jest kwestja używanych wozów. Statystyczne badania pozwalają na stwierdzenie, ze samochód nadaje się w normalnych warunkach do użytkowania przez przeciąg 8-miu lat. U nas naturalnie ten statystycznie wyrachowany termin jest zupełnie nierealny, bo nie ma mowy o tem by przez tak długi przeciąg czasu przy takich drogach jak u nas i w takich warunkach garażowania i pielęgnowania samochodu, maszyna mogła wytrzymać. Niemniej statystyki niemieckie i amerykańskie podają 8 lat jako okres życia samochodu. Ameryka daje najsilniejszą gwarancję długowieczności maszyn w doskonałym „service”, opiece nad samochodem stosowanej przez garaże, odbierające właścicielom troskę o samochód, a opiekujące się nim rzeczywiście sumiennie. Pozatem drogi są dobre, Amerykanin nie oszczędza na smarach, samochód wytrzymuje swoje. W Europie buduje się samochody znacznie solidniej, aniżeli w Ameryce. Dlatego wytrymują mimo gorszych warunków podobny okres życia.

Naturalnie nikt nie jest skłonny trzymać jeden samochód tak długo – dopóki się zupełnie nie zniszczy. W Ameryce przeciętnie co dwa lata, w Europie trzy do czterech lat, zmienia się maszynę, kupując nową, taką samą, lub lepszą, zależnie od powodzenia. Co dzieje się ze starą maszyną? W chwili, gdy ktoś kupuje nową i pozbywa się starej pojawia się na rynku maszyna „używana”.

Pojawiają się próby uregulowania handlu używanymi wozami, dla zapewnienia kupującemu możliwie największej pewności przy kupnie używanego wozu, a zarazem zapewnienie sprzedawcy używanych wozów pewniejszego i łatwiejszego zbytu. Jest rzeczą pewną, że gdyby sprzedaż używanego wozu była łatwiejsza i pewniejsza popyt za nowymi wozami byłby znacznie większy.

Komentarze (2)

avatar
dodaj komentarz
avatar
Jan Kowalski 27.05.29, 12:34

Waćpan gada takie bzdury, że głowa pęka.Litwo! Ojczyzno moja! Ty jesteś jak zdrowie. Nazywał się do nas w pośrodku zamczyska którego progiem stanęła Podczaszyca

avatar
Jan Kowalski 27.05.29, 12:34

Waćpan gada takie bzdury, że głowa pęka.Litwo! Ojczyzno moja! Ty jesteś jak zdrowie. Nazywał się do nas w pośrodku zamczyska którego progiem stanęła Podczaszyca

reklama radia

MOTORYZACJA & LOTNICTWO

henry ford

Kiedy i czem polecą Polscy lotnicy przez Atlantyk.

krach na giełdzie

Jakie przepisy obowiązują przy kupnie samochodu

henry ford

Człowiek, który był najbliżej nieba

henry ford

Nowe triumfy lotnictwa